Enviro in our school: Prevention of climate change consequences- floods and droughts

Daniela Hrončová
Daniela Hrončová • 24 September 2022
Drought

 A. Zrak:

1. Prevencia následkov zmeny klímy – prevencia povodní a sucha

2. Zabezpečenie vhodných učebných pomôcok, ktoré možno použiť v praxi

3. Vytvorenie environmentálneho programu školy s dôrazom na trvalo udržateľný rozvoj

4. Rozvíjanie environmentálnych pocitov a zvyšovanie povedomia o predmete medzi žiakmi, učiteľmi a širšou verejnosťou

B. Ciele projektu:

1. Vypracovať súbor učebných pomôcok na podporu tém životného prostredia a vedeckého pozorovania a využiť ich v enviro aktivitách (pri realizácii)

2. Implementovať tému Prevencia následkov zmeny klímy - prevencia povodní a sucha v prírodovedných predmetoch prostredníctvom praktických aktivít v rámci vzdelávacieho procesu a iných environmentálnych aktivít mimo vyučovacieho procesu (v implementácii)

3. Vytvoriť archív vzdelávacích enviro materiálov a metodických manuálov školy (v realizácii)

4. Zvyšovanie informovanosti o prevencii následkov zmeny klímy – predchádzanie povodniam a suchám, rozvoj nálady v oblasti životného prostredia (vo vykonávaní)

C. Naša pedagogika/ didaktika:

1. Práca v tíme

2. Zber prírodných rastlín a spracovanie empirických materiálov, monitorovanie teploty, zrážok, vetra pomocou meteorologickej stanice, zrážkomerov a teplomerov, zaznamenávanie a vyhodnocovanie

3. Enviro aktivity s inovatívnymi učebnými pomôckami zamerané na rozvoj environmentálneho sentimentu a prevenciu následkov zmeny klímy: založené na praktických činnostiach s využitím špecifických učebných pomôcok (modely alternatívnych zdrojov energie, obrazy ekosystémov, pozorovacie súpravy, výroba recyklovaného papiera)

4. Využitie existujúcej školskej záhrady vrátane novo vysadených stromov, kvetinovej lúky, hmyzieho hotela, obydlia jašteríc, systému zberu dažďovej vody, stojana na bicykle atď.

5. Žiacke projekty

6. Vedenie workshopu, zverejňovanie informácií, materiálov na webe

Files

Be the first one to comment


Please log in or sign up to comment.